a powernap in a turkey

Har varit ultraseg med att vilja skriva här de senaste dagarna. Har försökt men det går bara inte. Så gör ett försök nu.

Turkland o Turkland. Om du gav mig en biljett tillbaka, sa åt mig att skita i packningen och bara ta första bästa taxin jag kunde hitta till Arlanda så skulle jag göra det utan att blinka. Glömma allt här och bara försvinna in i en drömvärld igen. För det var det Turkland var för mig. Att äntligen få komma bort från all stress och alla bekymmer i Sverige. Bara leva för dagen. Inte behöva tänka på all skit som skulle vänta på mig så fort jag klev av planet, så fort jag öppnade dörren till lägenheten, så fort telefonen ringde eller så fort en gudsförgäten släkting tilltalade mig. Saknar allt där nere så mycket. Till och med alla strange gubbar. Fru, faktiskt tandläkarpojkarna också.

Eftersom att detta var min och Frus smekmånad så firade vi med att skriva ett äktenskapsförord. Då vi hade druckit lite Raki kanske allt verkar vara något osammanhängande, men herregud det är så här vi är!

Äktenskapsförord - 17 augusti 2008, halv 2 (01.40) halv 2

Vi, familjen J***sson, har kommit fram till detta utlåtande beslutande att vid eventuellt dödsfall eller kanske rentav skilsmässa (som aldrig kommer hända) har vi med detta beslutande utlåtande bestämt oss för att skänka allt vi äger och har och lite till plus våra familjers inkomstskattedrag och förmåner och pengar till Kapten Slusks Världsfond Akta Kondomen.

Här kommer några av våra semesterbilder! Har valt ut de motiv vi tagit som fått flest jävla turister-blickar av turkarna, eller så är de från min och Frus äventyr!




Bild 1 Sladdar. Ojoj vad man inte är utbildad i el-dragning i Turkland. Det här var alltså på en trottoar.
Bild 2 Gigantisk COLA. Fru visste inte vad hon beställde kan jag ju bara säga...
Bild 3 Sladdar 2. Farligt.
Bild 4 Pirater. Vi seglade under sjörövarflagg!
Bild 5 Elskåp. Jävligt häftigt.
Bild 6 Turist. En äkta jag-är-som-alla-andra-bild på det vackra havet.
Bild 7 Sopbil! Fru tyckte att den behövde förevigas på bild. Och visst, turkarna slår Sveriges tråkiga sopbilsarmada.
Bild 8 Colatomten! Tror att städtanten undrade vad vi egentligen rökte på om nätterna...
Bild 9 Kunde bara inte låta bli att fota. Då med jävla turister-blickar från svenskar. Detta var i bussen från flygplatsen där vi den hårda vägen fick lära oss att no money - no problem i själva verket betyder no money - big problem.
Bild 10 Jävligt fancy hotell får man ju hoppas...
Bild 11 Helt miffo att bli förundrad över men det behövs tydligen inte mycket för att underhålla oss.
Bild 12 Lite fel ställe att förvara en båt på men ska man ha en båt mitt i stan så ska man.
Bild 13 Herregud vi var verkligen i colahimlen i två veckor. Fru räknade ut att vi hade druckit ungefär 17 liter cola... Bara att fixa lösgaddar på en gång då.

Kommentarer
Postat av: Fru

17 liter i var till och med :O Fatta mkt!

2008-08-29 @ 21:10:45
Postat av: CYKA

Fru: Jävlar du! :O jag som ska till tandläkaren på tisdag...

2008-08-31 @ 15:15:55
URL: http://cyka.blogg.se/
Postat av: identity

åh jag vill tillbaka :)

haha tänkte ni på att dom kör bil osv som att det var ett tvspel? :O

2008-09-09 @ 21:48:35
URL: http://identity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0