givakt

Hej. Nu är jag tillbaka igen. Hade inte tänkt fortsätta med bloggen men jag har saknat att skriva ner alla sjuka saker som händer. Både de verkliga och de som pågår i mitt huvud. Jag ber om ursäkt nu om mina texter inte är så bra skrivna då jag inte skrivit på länge, men det blir nog bättre med tiden. Vi börjar med det som känns som de största sakerna och förändringarna i mitt liv just nu.

Utflugen. Jag har flyttat hemifrån på riktigt. Hade det iofs också innan jag slutade skriva i vintras, men det räknades inte, för det var inte min lägenhet. Jag bor nu med Actionkärringen i en fin och stor lägenhet där vi kan ha det som vi vill.

* Mentala framsteg. På något sätt tror jag att min hjärna har vuxit upp. Allt som har hänt de senaste månaderna har fått mig att förstå vad som är värdefullt och vad som förstör mig. Och framförallt att det faktiskt går att lita på folk. Att alla inte är jävla miffon.

* Språkliga framsteg. Min ryska har förbättrats oerhört fort! Jag har varit pisseg och verkligen inte tagit tag i mina studier. Men med hjälp av åtskilliga timmars träning och en ryss med stort tålamod så går det åt rätt håll.

* Hemmafru på G. För första gången i mitt liv kan jag bestämma över städning och sånt själv. Jag får ofta en "är du dum eller?"-blick när jag säger att jag tycker om att städa. Men det skiter jag fullständigt i. Jag funkar verkligen inte mentalt om det är saker överallt och massa smuts. Så det här är rena himmelriket för mig! Och Actionkärringen klagar inte över att han får tvätten tvättad och lägenheten städad...

Så. Det där får räcka. Jag har en tvättid klockan 17 och maten ska stå på bordet när AK:n kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0