då går jag ner i min källare

Och så var det återigen måndag. Denna helvetesdag på jorden. (Tillsammans med söndagar..)

Helgen flöt på utan några missöden. Fredagskvällen spenderades i Actionkärringens bil. Vi åkte över halva stan för att hämta upp en man vi kan kalla Pingvin. Han hade ganska stora problem med att lyfta arslet från ett pokerspel så vi fick vänta ett tag innan vi kom iväg. Men såklart inte förräns han hade plockat med sig lite sprit och herrskapet rökt varsin cigarett. Tycker inte om att AK:n röker men jag är inte någons morsa så tänker inte gnälla om det mer. Vi begav oss, med Pingvin, ner i centrum för att hitta vår näste passagerare. Biff. Han satt i sin ensamhet på en stol utanför krogen. Vi gjorde honom sällskap då Pingvin ville ha krogsprit och Biff öl. Jag som trodde att vi bara skulle ut för att race:a hade inte precis tagit på mig kläder för en fredagskväll så kände mig oerhört sunkig där ett tag...

När det inte kunnat bli roligare dyker en blottare upp bakom ett backkrön! Men nej, det var ingen blottare, bara Herr Blå som hade köpt en blottarrock. Han tog en stol och satte sig ute i gatan för att göra oss sällskap. När vi suttit där och gnällt på övningskörare och poliser så bestämde vi oss för att åka vidare. Så fem personer trycker sig in i AK:ns inte allt för stora bil. Med 3 fullvuxna män på över 300 kg(tillsammans) i baksätet så tyckte jag lite synd om bilen. Men den rullade ju fortfarande. Så blev det allsång och fortsatt spritdrickande i några timmar innan det bar av hem för att sova.

Och nu när det är måndag känns det plötsligt som att jag har väldigt mycket att göra, måste städa, men jag är så jävla trött på min dammsugare som liksom min dator tycks hata mig. Iofs har datorn hållit sig lugn i några månader men den är otroligt oberäknelig. Skulle fixat en ny dammsugare från IKEA men inte fan håller det varuhuset vad de lovar. Får väl ta och stå ut med åbäket iaf en dag till...


Kommentarer
Postat av: linnowa

Hej, fin blogg! ♥

Ska vi följa varandra via bloglovin'? :)

2009-08-17 @ 23:11:05
URL: http://linnowa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0