jordens undergång uppskjuten

Eftersom att min far har inköpt en ny bil har Actionkärringen genom en iöverlag bra deal övertagit hans gamla. Och i den dealen inkluderades det inte bara ett fordon utan också en hel del skit. Ja, det mesta var ju saker som behövdes till bilen (läs behövdes för 20 år sedan), som olja, typ 5 par trasiga arbetshandskar, flera förpackningar torra torkarblad, en gammal rostig såg. Trevligt att få i benet vid en inbromsning liksom. Men seriöst, saker till bilen ska inte ligga i bilen och skräpa, som det gör nu. Bilen ska var tom. AK:n är rätt renlig av sig så jag hoppas att det kastas ut. Eller iaf läggs ner i källarförrådet. Där det sen kan kastas ut. Av mig. Men bland all bråten var  det en sak som förvånade mig. Ja, förvånade mig mer. En sån här. Och då kan jag ju säga på en gång att min familj INTE är muslimer.

Efter lite urrensning i bilen skulle vi äta middag med Herr Blå och Biff. AK:n hotade först med att ha på sig sin nya huvudbonad men så blev det såklart inte och vi vandrade alla lyckliga ner mot centrum. Väl på kinarestaurangen åt vi friterade djur tills vi höll på att spricka. Bredvid Herr Blå satt det rör där de forslade diverse hundar och katter på väg till fritösen. Hade varit klart mer sanitärt om det hade suttit utom synhåll för matgästerna, men oss störde det inte.

När vi senare på kvällen skulle sova var jag helt säker på att jorden skulle gå under just denna natt. Jag såg kometen eller meteoriten eller vad fan det var komma mot jorden. Men den försvann bakom en stolpe innan den fortsatte åt höger, det vill säga västerut. Jag följde dennes väg tills AK:n drog ner rullgardinen. Då fick jag gissa hur nära jorden den var, minuterna gick sakta och jag kunde inte ligga still. Viskade till AK:n att jag älskade honom så mycket. Han blev lite sur när jag praktiskt taget sa farväl för sista gången. Han är fortfarande tjurig. Män...

Kommentarer
Postat av: [ L o v e l y L i f e ]

Sv;

Ja, se den! Tack så mycket :)

2009-08-20 @ 16:47:12
URL: http://blodpannkakorochplaneter.blogg.se/
Postat av: malin

SV. gör du så , detsamma :D

2009-08-20 @ 17:46:00
URL: http://mmaaalinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0