vad hände med bananen?

Ja, vad hände med bananen? Den fanns där hela tiden! Och ett evinnerligt tjat om ett ytterligare bildäck gör inte att det också finns ett. För det gjorde det inte. Vi var bara helt efter. Som vanligt alltså. OCH Toarulle finns även i rysk version! Såg honom på färjan tillsammans med en svensk/rysk/finsk (?) ful snubbe som hade stora problem med att förstå vad ordet reserverat betyder. Och på tal om Toarulle, du är verkligen CP. Motorväg i all ära, men låt mig fan ha på mig kläder som sitter fast i vinddrag så att inte alla semesterfirare behöver sitta och stirra på min nakna rygg för att det går FÖR fort. Eller det kan aldrig gå för fort för mig, men för fort för mina kläder.

Min lilla "semester" var dock helt okej. Ganska stressigt, men okej. Vi hann med både minigolf och bilrace. Racet var nog roligast. Jag hade ju en tågtid att passa igår eftermiddag. Därför hade vi (läs jag) beslutat oss för att ta färjan hem som gick 07.30. När vi i frustration över dödtiden suttit och spelat poker i över 20 minuter i en bil fullastad med sprit, och vi borde ha fått köra på båthelvetet 20 minuter tidigare förstod vi att något inte stod rätt till. Jag konstaterade flera gånger att det inte kom någon rök ur de stora skorstenarna längst upp, som brukar vara ett tecken på att saken är igång, och 20 minuter senare fick jag det bekräftat av en man i bilen framför. Båten startade inte. De visste inte när den skulle göra det heller. Och jag vet inte om den gjorde det alls. För vi drog. Fort som satan. Till den andra ENDA båten som skulle avgå i tid så att jag skulle hinna med mitt tåg. Och herre min gud vilket race det blev. Ingen höll vare sig 50, 70 eller 90 och på denna 3 mil långa sträcka gick det inte under 100 en enda gång. Alla ville ju med båten så det var först till kvarn... Men vi hann! Tack vare en vansinnighetskörning.


Och det här är lite av det som jag sysslade med på min semesternatt.

Jag sätter mig upp och ruskar på *s täcke.
Jag:
Hallå nu får du gå in och lägga dig vid **. Du har snarkat konstant i en timme och jag kan inte sova. Klockan är över ett.
Han vänder sig mumlande om.
Jag:
Hallå? Hallå?! HALLÅ?!?!
Han: Det är ingen fara CYKA.
Jag: Nehe.
Jag lägger mig ner igen.

Tänk vad mycket man får gjort i huvudet när man inte kan sova. Vilka onödiga saker man planerar. Som vad man ska ha på sig dagen efter, eller stängde man verkligen av spisen hemma i Sverige? Borde jag kolla en gång till så att det inte ligger en tvestjärt under kudden och hörde jag verkligen röster från dammsugaren?


En sista grej bara, ett råd, och jag uppmanar er alla att lyda det...

Rapa aldrig i en mc-hjälm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0