brev över halva klotet

Idag möttes jag av ett spännande kuvert i brevlådan. Från Nya Zeeland! Var helt överlycklig och bombsäker på att det var ifrån Kapten Slusk som jag inte hört av på evigheter. Men min glädje blev kortvarig. När jag slitit upp brevet så fick jag se att det var det jävla personbevis jag beställde av skatteverket för tre veckor sedan! Skatteverket ligger i Sverige, jag bor i Sverige. Svårt att fatta? Varför skulle mina privata uppgifter fraktas till Nya Zeeland?! Såg sedan på baksidan av pappret konturerna av en adress som gick till Storbritannien (någon hade skickat det vidare dit). Mitt personbevis var tydligen intressant för britterna också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0