jag tog bort ödet

Vilken jävla hemsk dag. Bebisen piper vid 02.30. Jag får panik och tror att den håller på att dö i mitt varma sovrum. Det visar sig att det inte är något fel på den och jag somnar igen vid 03.00. Det efter att jag har flyttat den till en liten låda i köket. Då kan jag också öppna ett fönster och sätta på fläkten inne hos mig. Bebisen kunde ju ha dött av kylan innan så därför plågade jag mig i ett varmt rum. Verkar ju inte spela någon roll vilken temperatur det är, jag tror ju ändå att den håller på att dö...

Iaf. Klockan 05.00 ringer mitt alarm och jag måste gå upp för att mata fågeln. Som jag sa tidigare, var 15:e minut. Och en fågel äter ju insekter. Den här får mask. Fet mask. Som är så stora för den lilla pippin att jag måste klippa masken i flera delar. Innan det här hyste jag empati för maskar. Det gör jag inte nu. En ituklippt mask stinker. Mina fingrar stank i flera timmar fastän jag pedanttvättade de med allt jag kunde hitta. OCH, en mask slutar inte leva bara för att du hugger den i smådelar. Istället börjar alla små maskdelar kräla runt. Jätteroligt. 

Något som är desto roligare är att jag och Röven Runar idag beställde förstaklassbiljetter till vår flygresa till Turkland! I den uppgradering vi gjorde ingår bl.a. kostnadsfri dricka och det betyder att vi får dricka hur mycket Coca Cola vi vill. GRATIS! Vi kommer alltså att vara pain in the ass för resten av flygplansbefolkningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0